Over ons

Een goed gevoel bezorgen, dat is onze passie al meer dan 95 jaar. Hoe kan dit nu beter dan met bloemen? Fleurop is in Nederland in 1921 opgericht met de gedachte om landelijk boeketten te kunnen bezorgen. Vanaf 1946 werd dit zelfs wereldwijd.

Over ons

Fleurop Interflora Nederland BV is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen.

Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste website’ bij hetzelfde instituut.

De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

De geschiedenis van Fleurop

  • 1908: Het idee voor de bloemenverzendservice van Fleurop werd in Duitsland geboren!
  • 1921: In Nederland werd Fleurop, op initiatief van enkele bloemisten, ook opgestart om landelijk bloemen te kunnen bezorgen.
  • 1927: Fleurop werd in nog drie Europese landen geïntroduceerd: België, Oostenrijk en Zwitserland
  • 1946: Fleurop ging wereldwijd! Samenwerkingen met Groot-Brittannië, Australië, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika, Amerika en Japan werden aangegaan. Fleurop Interflora Nederland was een feit.
  • 1980: De eerste steen van het huidige hoofdkantoor van Fleurop Interflora Nederland in Veenendaal werd gelegd.
  • 1981: Het nieuwe kantoor in Veenendaal werd officieel geopend door prinses Margriet.
  • 1995: Fleurop werd, mede dankzij een testcase van KPN, de eerste officiële webwinkel van Nederland door het online mogelijk te maken boeketten te laten bezorgen.
  • 2016: We vierden het 95 jaar bestaan van de coöperatie.

Onze werkwijze

Fleurop bestaat al bijna een eeuw, maar wat maakt het dat wij al zo lang een goed gevoel kunnen bezorgen? Hoe gaat dit nu in zijn werk dat wij wereldwijd bloemen kunnen bezorgen? Onze waarden zijn daarin van groot belang. Meer over: onze werkwijze.

Zakelijk bloemen bestellen

Een medewerker die jarig is, een nieuwe samenwerking of iets goed te maken met een klant? Een bos bloemen sturen kan voor iedere gelegenheid. Voor zakelijk bloemen bestellen kun je contact opnemen met: zakelijk@fleurop.nl. Wil je meer informatie? Ga dan naar Fleurop Zakelijk 

Fleurop bezorgt een goed gevoel! Samen met onze 1.100 vakkundige bloemisten. 

Duurzame bloemisten

Het aantal duurzame bloemisten van Fleurop groeit. De bloemisten zijn actief bezig met verduurzaming, dat is erg belangrijk voor de sector. Om duurzame bloemist te worden, moeten de duurzame bloemisten voldoen aan verschillende eisen. We vertellen je er graag meer over: informatie duurzame bloemist.

Werken bij Fleurop

Zoek je een baan waarbij je met plezier naar je werk gaat? Jezelf kunt blijven ontwikkelen en met gezellige collega's kan werken? Dan zit je bij Fleurop helemaal goed. Wanneer er geen vacatures openstaan, nodigen we je graag uit om een open sollicitatie (motivatiebrief en cv) naar ons te sturen. Meer informatie over werken bij Fleurop: bekijk vacatures.  

Persberichten en meer 

Een interessant persbericht, een mooie (sponsor)samenwerking, een knallende campagne of gewoon een leuk nieuwtje. We delen graag al het nieuws rondom Fleurop: Nieuwspagina.

Waar ons hoofdkantoor is...

Hoofdkantoor FleuropFleurop Interflora Nederland bv

De Schutterij 1
3905 PJ Veenendaal

0900 - 15 01
info@fleurop.nl 

KvK-nummer 30180920
Btw-nummer NL810991718B01

Over de grenzen

New York, Buenos Aires, Madrid en Hong Kong... Het zijn wereldsteden. Wat ze nog meer gemeen hebben? Dat je er zomaar onze Mercury-man kunt spotten. De man in ons logo is eigendom van de Amerikanen, maar wordt in ruim 140 landen ter wereld ingezet.

De naam Fleurop wordt slechts in vijf landen gebruikt. In Amerika zegt met FTD en in de rest van de wereld Interflora. Ondanks het verschil in naam is de herkenbaarheid groot. Dat zit 'm in consistent gebruik van de huisstijl. Het is niet alleen de Mercury-man die kenmerkend is. Ook kleurgebruik speelt een rol. Zo is het logo altijd goudkleurig en heeft het een zwarte achtergrond.

logo-Fleurop-FTD-en-interflora.jpg