Fleurop.nl opnieuw beste website van Nederland

Voor het tweede jaar op rij is www.fleurop.nl ook in 2015 door consumenten verkozen tot beste website van Nederland. De score van 8,2 zet Fleurop.nl op nummer 1 in de WUA! Top 100. Daarin staan de 100 best gewaardeerde verkoopwebsites. De nummers twee, ANWBCamping.nl, en drie, Vrijbuiter.nl, behaalden respectievelijk een 8,1 en 7,9.
Per onderzoek beoordelen honderden respondenten de websites. Elke respondent bepaalt zelf welke website hij of zij bezoekt om een bepaald product te verkopen. Dat maakt de WUA! onderzoeken realistisch en onafhankelijk. Meer over de top 100 op http://www.wua.nl/top-100-beste-websites/.

Fleurop focust op persoonlijk

Niet nieuw, wel nuttig: de klant staat centraal bij Fleurop.nl en de andere winnaars. Daarbij speelt data een steeds grotere rol. Fleurop focust op ‘persoonlijke data’ (de feedback van klanten via e-mail, telefoon en reviewsites) en investeerde in webcare en klantenservice. Fleurop directeur Jeroen de Zwart: “We zijn trots de nummer 1 te zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat dit mogelijk is door, naast de constante aandacht voor online, onze zorgvuldige klantenservice en de persoonlijke service van onze bloemisten.”

Het onderzoek

WUA! onderzocht welke 100 verkoopwebsites het beste gewaardeerd worden door consumenten. De ranglijst is gebaseerd op onderzoeken in de periode augustus 2014 tot en met juli 2015. In totaal zijn 2971 websites beoordeeld door 8.850 respondenten met 29.206 unieke websitebeoordelingen.

Over WUA!

WUA! verzorgt online benchmarking die bedrijven helpt richting te geven aan de meest optimale invulling van websites. Met doorlopende onderzoekstrajecten houdt WUA! constant een vinger aan de pols.