Een romantisch kijkje achter de schermen bij ons bloemistaurant

Vanaf vandaag kun je ‘m spotten: onze nieuwe valentijnscommercial. We transformeerden Bloemenboetiek ’t Bolletje in Rotterdam tot Bloemistaurant en lieten geliefden elkaar er verrassen. Benieuwd hoe dat eraan toeging?

In onze nieuwe commercial zie je hoe iemand thuis met een boeket wordt verrast en gevraagd wordt om geblinddoekt in een auto te stappen. Als de blinddoek afgaat, zit de persoon tegenover zijn of haar geliefde aan een tafeltje, midden in een romantische bloemenzee. Verrassing!

Bloemistaurant

“Het moment dat de blinddoek af mocht, de verraste en geëmotioneerde reacties, echt geweldig om mee te maken”, vertelt Rogier Voorwinde enthousiast. Een weekend lang was hij naast eigenaar van Bloemenboetiek ’t Bolletje ook trotse bezitter van Nederlands enige echte Bloemistaurant. Een unieke belevenis. “Ons pand uit 1800, met authentieke gevel en hoge plafonds, heeft van zichzelf al veel sfeer. Daarmee was het een geschikte locatie voor de opnames van de Fleurop-valentijnscommercial. Maar er was natuurlijk meer nodig dan sfeer om deze reclame tot een succes te maken”, vervolgt Rogier. “De hele setting moest kloppen, de passie moest van het scherm af spatten. Tegelijkertijd moest het voor de kijker duidelijk zijn dat dit romantische moment zich eigenlijk in een bloemenwinkel afspeelt.”

Ontvoerd

Terwijl in de bloemenwinkel de laatste hand aan de inrichting werd gelegd, ging het productieteam op pad om geliefden thuis te verrassen. Met een gigantisch boeket bloemen én een uitnodiging om geblinddoekt in een auto te stappen. Niet wetende waar zij naartoe zouden gaan. Rogier: “Ook de boeketten die in de commercial te zien zijn, hebben wij gemaakt. Daarbij hielden we in het bijzonder rekening met de verpakking, die moest er natuurlijk gelikt uitzien, maar niet de bloemen verhullen.”

In één keer goed

Het moment van aankomst was behoorlijk spannend. “Deze commercial draait om echte liefde. Niet acteurs, maar echte geliefden spelen er de hoofdrol in. Omdat we het oprechte verrassingsmoment in beeld wilden brengen, moest het in één keer goed worden opgenomen. Dat is gelukt. Het resultaat spreekt voor zich!”

Bekijk hier de commercial die is opgenomen in Bloemenboetiek 't Bolletje.