Vraag en antwoord

Garantie en retourneren

Biedt Fleurop garantie op haar boeketten?

Fleurop garandeert 7 dagen een mooie bos, mits je de bloemen goed verzorgt natuurlijk. Bloemen zijn een natuurproduct, hierdoor kan het voorkomen dat de kwaliteit toch een keer tegenvalt. Laat dit ons zo snel mogelijk weten.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Onze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Kan ik het boeket ook retour sturen?

Jammer om te horen dat je een artikel / artikelen terug wilt sturen. Onze retourvoorwaarden vind je hieronder: 

  • * Helaas is het niet mogelijk om een boeket naar ons of een bloemist retour te sturen. Op bloemen is namelijk het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid hiervan.
  • Voor de Fleurop bloemenbon geldt het herroepingsrecht van 14 dagen totdat u de bon verzilverd heeft.
  • De overige artikelen, zoals de knuffels, vazen, wijn, prosecco en chocola kun je wel naar ons retourneren. Wij hanteren hiervoor een retourtermijn van 14 dagen, zonder opgave van redenen. Deze termijn gaat in op het moment dat het artikel geleverd is. Bestel je dus een week voor de levering, dan geldt de retourtermijn vanaf het moment dat de levering heeft plaatsgevonden.
  • Het artikel moet nog in originele verpakking zitten / ongebruikt (voor zover mogelijk). Mocht je hier vragen over hebben. Neem dan contact op met onze klantenservice: 0900- 1501 (geen extra kosten) of klantenservice@fleurop.nl.
  • Je hebt een retourtermijn van 14 dagen. Na melding dat je van je koop afziet heb je nog 14 dagen om het product te retourneren." dit kan je bijvoorbeeld als laatste puntje doen.
  • De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.

 

Terugbetaling bij retourneren

Als je een artikel wilt retourneren ontvang je een terugbetaling van het desbetreffende artikel. Omdat bij onze artikelen altijd een boeket / bloemen geleverd worden, worden de kosten voor levering door ons niet teruggestort.

Mochten er eventuele extra kosten in rekening gebracht zijn ten gevolge van een andere levering dan standaard overeengekomen, dan worden deze kosten ook niet terugbetaald.

 

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

Wat is het retouradres?

Wil je een artikel naar ons retourneren? Laat dit ons dan schriftelijk weten. Dit kan per post of per e-mail. Je kunt retourneren via het model voor herroeping.

 

Je kunt daarna het artikel retour sturen naar:

 

Fleurop Interflora Nederland BV

t.a.v. Klantenservice

De Schutterij 1

3905 PJ VEENENDAAL

 

De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.