Vraag en antwoord

Garantie en retourneren

Biedt Fleurop garantie op haar boeketten?

Fleurop garandeert 7 dagen een mooie bos, mits je de bloemen goed verzorgt natuurlijk. Bloemen zijn een natuurproduct, hierdoor kan het voorkomen dat de kwaliteit toch een keer tegenvalt. Laat dit ons dan binnen 7 dagen na ontvangst van het boeket weten middels een aantoonbare reactie. Bij een eventuele klacht ontvangen wij graag drie foto's van het geleverde boeket (bovenzijde, zijkant en stelen).

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Onze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Kan ik het boeket ook retour sturen?

Jammer om te horen dat je een artikel/ artikelen terug wilt sturen. Onze retourvoorwaarden vind je hieronder:

  • Helaas is het niet mogelijk om een boeket naar ons of een bloemist retour te sturen. Op bloemen is namelijk het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid hiervan.
  • Voor de Fleurop Bloemenbon geldt het herroepingsrecht van 14 dagen totdat je de bon verzilverd hebt.
  • De cadeauartikelen, zoals knuffels, vazen, wijn, Prosecco en chocola kun je wel naar ons retourneren. Wij hanteren hiervoor een retourtermijn van 14 dagen, zonder opgave van redenen. Deze termijn gaat in op het moment dat het artikel bezorgd is. Bestel je een week voor het bezorgmoment, dan geldt de retourtermijn vanaf het moment dat de bezorging heeft plaatsgevonden. Hiervoor geldt dat
    • Het artikel moet nog in originele verpakking zitten / ongebruikt (voor zover mogelijk). Mocht je hier vragen over hebben. Neem dan contact op met onze klantenservice: 0900- 1501 (geen extra kosten) of [email protected]
  • Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg zijn van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.
  • De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.
Hoe vindt terugbetaling naar retourneren plaats?

Als je een artikel volgens de retourvoorwaarden hebt geretourneerd dan ontvang je een terugbetaling van het desbetreffende artikel. Bij onze artikelen wordt altijd een boeket bezorgd. Om deze reden zullen de bezorgkosten niet worden teruggestort.

Mochten er eventuele extra kosten in rekening gebracht zijn ten gevolge van een andere manier van bezorgen dan standaard overeengekomen, dan worden deze kosten ook niet terugbetaald.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je het aankoopbedrag van het betreffende artikel onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal ervoor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten retour hebben ontvangen, of wanneer je hebt aangetoond dat de producten retour hebt gestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Wat is het retouradres?

Wil je een artikel naar ons retourneren? Laat dit ons dan schriftelijk weten per mail weten. Je kunt retourneren via het model voor herroeping.
Het artikel kun je daarna retoursturen naar:

Fleurop Interflora Nederland BV
t.a.v. Klantenservice
De Schutterij 1
3905 PJ VEENENDAAL

De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.