Thuiswinkel Waarborg
Vragen? Bel de klantenservice
0900 15 01 € 0,15 pm
ma. t/m vr. 8.30 - 17 u & za. tot 12.30 u
Home > FAQ

FAQ

1. | Hoe kan ik een bestelling plaatsen op fleurop.nl?
2. | Hoeveel bezorg- en handlingskosten betaal ik?
3. | Zijn de prijzen op fleurop.nl in- of exclusief btw?
4. | Hoe kan ik een bloemist in een bepaalde plaats vinden?
5. | Mijn voorkeursboeket staat niet afgebeeld. Hoe kan ik dan een boeket bestellen?
6. | Is het mogelijk anoniem een bloemengroet te versturen?
7. | Kan ik in één keer meer boeketten bestellen?
8. | Welke aanvullende producten kan ik bij een boeket bestellen?
9. | Kan ik bij ieder bloemen product in deze online bloemenwinkel van Fleurop een aanvullend product kiezen?
10. | Hoeveel aanvullende producten kan ik kiezen?
11. | Ik wil bloemen bestellen voor een begrafenis. Welke informatie moet ik doorgeven?
12. | Kan ik via deze online bloemenwinkel ook in het buitenland bloemen laten bezorgen?
13. | Kan ik een boeket in een ziekenhuis laten bezorgen?
14. | Kan ik een boeket op een vakantiepark laten bezorgen?
15. | Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
16. | Kan ik mijn bestelling wijzigen?
17. | Kan ik mijn bestelling annuleren?
18. | Wanneer vindt de bezorging van bloemen plaats?
19. | Wat gebeurt er met het boeket als de ontvanger niet aanwezig is?
20. | Krijg ik een bericht nadat het door mij bestelde boeket is bezorgd?
21. | Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Fleurop?
22. | Welke garanties geeft Fleurop op bloemen en boeketten?
23. | Kan ik een product retourneren (herroepingsrecht)?
24. | Hoe kan ik betalen en is dit veilig?
25. | Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?
26. | Kan ik Fleurop bloemen of de Nationale bloemenbon voor zakelijke doeleinden gebruiken?
27. | Kan ik op Fleurop.nl de Nationale Bloemenbon bestellen?
28. | Wat zijn de openingstijden?
29. | Heeft Fleurop een bloemenbestel App?

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op fleurop.nl?

Het bestelproces: van bloemenwinkel tot aan de deur:
1. U kiest een bloemengroet met eventueel een cadeauartikel (vermelde prijzen zijn inclusief btw en exclusief
    bezorg- en handlingskosten van € 7,95).
2. U vult uw eigen gegevens en die van de ontvanger in.
3. U noteert tekst voor op het kaartje.
4. U betaalt op de wijze die uw voorkeur heeft.
5. U ontvangt een bevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven e-mailadres.
6. Na goedkeuring van de betaling wordt uw bestelling naar de bloemist gestuurd.
7. Met de bloemen uit zijn/haar assortiment bindt de bloemist op professionele wijze het boeket. Doordat bloemen een natuurproduct zijn en
    een bloemist niet alle bloemen van de voorbeeldboeketten op de website op voorraad kan hebben, kan het boeket enigszins afwijken van de
    voorbeeldfoto.
8. Als het boeket compleet is, wordt het netjes verpakt in passend materiaal. Dat beschermt de bloemen tijdens het vervoer en maakt er
    een echt cadeau van voor de ontvanger.
9. De (bezorger van de) bloemist neemt uw bestelling en die van anderen mee in zijn bezorgronde.
10. De (bezorger van de) bloemist belt aan bij de ontvanger. Die doet open en neemt blij verrast uw bloemencadeau in ontvangst en geniet
      daar ten minste 7 dagen van. (Mocht de ontvanger niet thuis blijken te zijn, dan wordt telefonisch contact met de ontvanger gezocht (mits u 
      het telefoonnummer doorgaf). Lukt dit niet, dan wordt een bericht met verzoek tot contact achtergelaten. In sommige gevallen kan de bezorger / de
      bloemist de bloemengroet bij de buren afgeven).
11. Hebt u vragen of opmerkingen over uw bestelling dan neemt u contact op met onze klantenservice.

Hoeveel bezorg- en handlingskosten betaal ik?

De bezorg- en handlingskosten (verzendkosten) bij Fleurop zijn € 7,95 per bezorgadres. Deze kosten bestaan uit: persoonlijke bezorging, eventuele herlevering en kosten voor het betalingsverkeer. De totaalprijs bestaat dus uit kosten voor het boeket en de bezorg- en handlingskosten.

Zijn de prijzen op fleurop.nl in- of exclusief btw?

Alle prijzen op fleurop.nl zijn inclusief btw. De prijzen zijn exclusief € 7,95 bezorg- en handlingskosten.

Hoe kan ik een bloemist in een bepaalde plaats vinden?

Kies Zoek een bloemist in het menu. Vul een plaatsnaam of postcode in en alle Fleurop bloemisten in de betreffende plaats worden getoond.

Mijn voorkeursboeket staat niet afgebeeld. Hoe kan ik dan een boeket bestellen?

Als u specifieke wensen hebt, bel dan met de medewerkers van de Fleurop Bloemenlijn 0900 15 01 (€ 0,15 per minuut). Dit geldt ook voor speciale rouwarrangementen. De Fleurop Bloemenlijn is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur, 0900 15 01 (€ 0,15 per minuut).

Is het mogelijk anoniem een bloemengroet te versturen?

Ja, als u alleen een berichtje en niet uw naam op het tekstkaartje typt, blijft u anoniem. Persoonlijke gegevens van de besteller worden namelijk nooit aan de ontvanger van de bloemengroeten doorgegeven in verband met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp, ook wel: Privacywet).

Kan ik in één keer meer boeketten bestellen?

Ja, in deze online bloemenwinkel van Fleurop kunt u per bestelling één type boeket kiezen en dat meermalen bestellen. U kunt die boeketten op één adres in Nederland laten bezorgen. Voor buitenlandbestellingen: zie Fleurop-Interflora online bloemenwinkel.

Welke aanvullende producten kan ik bij een boeket bestellen?

In deze online bloemenwinkel van Fleurop kunt u bij een boeket een extra verrassing laten bezorgen. In bestelstap 2 kunt u cadeauartikelen uit de Fleurop Cadeaushop selecteren:

Vazen bij Fleurop

Vazen bij een Fleurop boeket: de ontvanger kan uw cadeau zo op tafel zetten! Afhankelijk van het formaat van het boeket dat u bestelt, krijgt u in bestelstap 2 (Fleurop Cadeaushop) een passende Fleurop Perfect Fit-vaas aangeboden van € 9,95, € 14,95 of € 19,95. 


Chocolade bij Fleurop


Chocolade van Merci bij Fleurop boeketten: een heerlijke, onverwachte verrassing voor de persoon naar wie u een bloemengroet stuurt! De Merci zit in stijlvolle Fleurop cadeauverpakking. 

Knuffels bij Fleurop

Bij Fleurop kunt u drie knuffels bestellen: zachte knuffelbeer Bella en een unieke Nijntje met bloementje in de hand in roze of blauw.

Wijn en prosecco van Fleurop

Wijn en prosecco uit de Fleurop Cadeaushop is een leuk extra cadeau bij uw bloemengroet! Erg geschikt als verjaardagsfelicitatie, voor de collega die zijn/haar jubileum viert of voor vader met Vaderdag. Bij ieder boeket, plant en arrangement in de online bloemenwinkel van Fleurop kunt u de heerlijk rode of witte wijn en sprankelende prosecco bestellen.

Kan ik bij ieder bloemen product in deze online bloemenwinkel van Fleurop een aanvullend product kiezen?

Ja, bij ieder boeket, plant of arrangement dat u kiest (een enkele uitzondering daargelaten), kunt u aangeven of u een cadeauartikel uit de Fleurop Cadeaushop wilt toevoegen.  Alleen bij rozen en rouw-/sympathieproducten kunt u geen cadeauartikelen bestellen.

Hoeveel aanvullende producten kan ik kiezen?

U kunt vier artikelen tegelijk bestellen, waarvan één boeket en drie verschillende bijartikelen, en deze bestelling verveelvoudigen. U kunt alle bestelde producten op één adres in Nederland laten bezorgen.
Voorbeeld: u kiest het gerberaboeket, een vaas, een doosje Merci en een fles wijn. U verveelvoudigt dit met 5. Dan worden op het doorgegeven adres vijf gerberaboeketten met hetzelfde tekstkaartje, vijf doosjes Merci en vijf flessen wijn bezorgd.

Ik wil bloemen bestellen voor een begrafenis. Welke informatie moet ik doorgeven?

Bij bestelling van bloemen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip bezorgd worden. Geef daarom zoveel mogelijk informatie door, zoals de naam van het uitvaartcentrum, de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het afscheid nemen. Deze informatie kunt u tijdens het bestellen invullen bij Opmerkingen.
Let er ook op dat de tekst op het lint of kaartje is gericht aan de overledene en niet aan de nabestaande(n). Een tekst als ‘Wij wensen u veel sterkte’ is dus niet passend. Denken wel aan ‘Rust zacht’, ‘Een laatste groet’ of alleen de afzender (uw eigen naam). Hulp en advies nodig? Bel de Fleurop Bloemenlijn, 0900 15 01 (maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur, € 0,15 per minuut).

Kan ik via deze online bloemenwinkel ook in het buitenland bloemen laten bezorgen?

Ja, Fleurop kan voor u boeketten bezorgen in het buitenland. Klik op het menu-item Buitenland om naar de Fleurop-Interflora online bloemenwinkel voor buitenlandbestellingen.
Staat het boeket van uw voorkeur er niet bij, hebt u specifieke wensen of vragen? Bel dan onze Bloemenlijn, 0900 15 01. De Fleurop  Bloemenlijn (€ 0,15 per minuut) is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur.

Kan ik een boeket in een ziekenhuis laten bezorgen?

Ja, dat kan: voorwaarde is wel dat u het kamer- en afdelingsnummer vermeldt. Daarnaast is het verstandig om, indien van toepassing, de meisjesnaam te vermelden. Soms is een ontvanger onder die naam geregistreerd in het ziekenhuis.

Kan ik een boeket op een vakantiepark laten bezorgen?

Ja, dat kan, voorwaarde is wel dat u duidelijk het huisnummer en, indien mogelijk, het mobiele nummer van de ontvanger vermeldt. Laat u bloemen bezorgen bij een permanent bewoond vakantiehuis. geef dan door op wiens naam het huisje is geregistreerd. Soms is deze informatie nodig om het boeket te kunnen bezorgen.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja. Zodra de betaling akkoord is krijgt u een bevestiging op uw scherm dat de bestelling geplaatst is. Uw bestelling is definitief bevestigd na ontvangst van de uitgebreidere e-mailbevestiging (verstuurd naar het adres dat u opgaf). Deze bevestiging bevat tevens het ordernummer van uw bestelling. Mocht u vragen hebben over uw bestelling, vermeld dan altijd dit ordernummer.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Na het sluiten van de overeenkomst kunt u uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat uw bestelling nog niet verwerkt is. Indien een wijziging niet meer verwerkt kan worden krijgt u daar (tijdens kantooruren, maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur) zo snel mogelijk bericht over. Wijzigingen kunnen per e-mail, info@fleurop.nl of telefonisch worden doorgegeven, 0318 588 100.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Na het sluiten van de overeenkomst is annuleren alleen nog mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland en tenminste 24 uur voor de afleverdatum. Een annulering kan uitsluitend telefonisch, 0318 588 100, worden doorgegeven tijdens kantooruren (maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur). Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimum van € 7,95

Aangezien het hoofdproduct van Fleurop, bloemen en planten, snel kunnen bederven, is het herroepingsrecht uitgesloten. Lees meer over herroepingsrecht in de Aanvullende voorwaarden.

Wanneer vindt de bezorging van bloemen plaats?

Bij bestellingen vóór 12:00 uur kunnen de bloemen binnen Nederland dezelfde dag bezorgd worden (met uitzondering van zon- en feestdagen).
Afhankelijk van de tijdszone en openingstijden van buitenlandse bloemisten is dit ook mogelijk voor bloemen die wij in het buitenland voor u bezorgen.
Bij uw bestelling kunt u aangeven of u in de ochtend (voor 12.00 uur) of in de middag wilt laten bezorgen. Wij kunnen niet 100% garanderen dat de bloemist ook op het aangegeven dagdeel levert. In buitenplaatsen wordt in principe altijd na 12:00 geleverd.

Wat gebeurt er met het boeket als de ontvanger niet aanwezig is?

Indien blijkt dat de ontvanger niet aanwezig is, neemt de Fleurop bloemist eerst telefonisch contact op met de ontvanger, mits u het telefoonnummer van de ontvanger aan ons hebt doorgegeven. Is er geen telefoonnummer bekend of is de ontvanger niet bereikbaar? Dan laat de bloemist een bericht achter dat hij/zij langs is geweest met het verzoek contact op te nemen. Soms, en wanneer dit mogelijk is, geeft de Fleurop bloemist het boeket bij de buren/receptie af.

Krijg ik een bericht nadat het door mij bestelde boeket is bezorgd?

Hebt u niets gehoord van degene bij wie u een boeket liet bezorgen? Neem contact op met de Fleurop Bloemenlijn. De medewerkers van de Bloemenlijn vragen voor u na bij de bloemist of het boeket is afgeleverd. Fleurop Bloemenlijn: 0900 15 01 (€ 0,15 per minuut, maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur).

Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Fleurop?

Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan voorkomen dat een Fleurop bloemist een bepaalde bloem of kleur op die dag niet meer heeft. Wij kunnen dus niet garanderen dat een boeket precies hetzelfde als het voorbeeld op de website is. Echter, ieder Fleurop boeket wordt met zorg samengesteld. De  Fleurop bloemist doet zijn / haar uiterste best om de kleur en vorm van het door jou bestelde boeket zoveel mogelijk te benaderen. Bent u niet tevreden? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice. Zij gaan na wat wij voor u kunnen betekenen.

Welke garanties geeft Fleurop op bloemen en boeketten?

Fleurop biedt de consument op het geleverde 7 (zeven) dagen vers- c.q. vaasgarantie. Het is daarbij van belang dat u de bloemen goed verzorgt. Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien het geleverde voor andere doelen is gebruikt of op andere wijze is behandeld dan normaliter gebruikelijk is. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.

Bent u onverhoopt niet tevreden over de kwaliteit van uw bloemengroet, dan is het zaak dat u zo spoedig mogelijk contact opneemt met de Klantenservice.

Kan ik een product retourneren (herroepingsrecht)?

Voor het hoofdproduct, bloemen en planten, is retourneren niet mogelijk (conform artikel 8.2.d. van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.), omdat deze aan bederf onderhevig zijn.
Voor aanvullende producten die niet aan bederf onderhevig zijn, geldt dat u deze alleen kunt retourneren als u zowel besteller als ontvanger van het aanvullende artikel bent (afleveradres = uw eigen adres).
Retourneren dient te geschieden conform artikel 6 en 7 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Aanvullende instructies voor retourneren: een aanvullend product moet indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt en onbeschadigd zijn. Verstuur het alstublieft in beschermende verpakking. Vermeld indien mogelijk het ordernummer. Dit bespoedigt afhandeling van de retournering. Het ordernummer staat in de e-mailbevestiging van de bestelling.

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Fleurop werkt met het internationale betalingssysteem Ogone. Dit betalingssysteem is beveiligd en wordt door veel bedrijven op internet gebruikt. Op het moment dat u een bestelling plaatst en u alle gegevens in hebt gevuld, hebt u de keuze uit diverse betaalwijzen. Alle mogelijkheden worden verwerkt door Ogone. Tevens is Fleurop Interflora Nederland lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. Dit houdt in dat Fleurop zich conformeert aan de gedragsregels van deze organisatie. Die regels zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus en post.

Bestelling via de elektronische weg kunnen worden betaald via iDEAL, Creditcard, Paypal, op rekening en de Nationale Bloemenbon van Fleurop. Bestelling via de telefoon (bel de Fleurop Bloemenlijn: 0900 15 01, € 0,15 per minuut, maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur) kunnen worden betaald met creditcard en op rekening.

Lees uitgebreide informatie over Betaalwijzen.

Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?

Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet verstrekt aan derden. Lees het Fleurop privacy statement voor meer informatie.

Kan ik Fleurop bloemen of de Nationale bloemenbon voor zakelijke doeleinden gebruiken?

Ja vanzelfsprekend kunt u Fleurop bloemen of de  bloemenbon cadeau doen aan medewerkers of gebruiken bij een marketingactie. Lees de informatie onder Zakelijke markt. Vragen of opmerkingen? Neem contact met de afdeling Commerciële zaken van Fleurop, 0318 588 100 of verkoop@fleurop.nl.

Kan ik op Fleurop.nl de Nationale Bloemenbon bestellen?

De Nationale Bloemenbon, eventueel met uw eigen foto erop, bestelt u gemakkelijk en snel op www.nationalebloemenbon.nl.
Wilt u de Nationale Bloemenbon voor zakelijke doeleinden inzetten? Lees de informatie onder Zakelijke markt op deze website of lees het tabblad Zakelijk op Nationalebloemenbon.nl.
Offerte op maat of andere vragen? Medewerkers van de afdeling Commerciële zaken van Fleurop zijn u graag van dienst, T 0318 588 100 of verkoop@fleurop.nl.

Wat zijn de openingstijden?

Op fleurop.nl kunt u 24 uur per dag bloemen bestellen. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op zaterdag tot 12.30 uur. De openingstijden van bloemisten variëren.

Heeft Fleurop een bloemenbestel App?

Ja, Fleurop heeft een App voor de iPhone en android telefoons. U kunt echter ook gewoon naar www.fleurop.nl gaan. U wordt automatisch doorgestuurd naar onze onze mobiele webshop. Dus waar u ook bent; Fleurop bloemen bestellen en laten bezorgen hebt u zo geregeld met de Fleurop App!
Laden even geduld aub ...
Laden even geduld aub ...
Fleurop.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.
Sluiten